"Selamat datang ke blog yang memaparkan segala kemisterian yang wujud dilangit dan bumi kita... "

Rabu, 25 Ogos 2010

Kubur Misteri Atas Kubah masjid Nabawi, Madinah?

Ramai orang yang mengunjungi Masjid Nabawi, Madinah tentu ada yang tak perasan akan kewujudan sesuatu `benda` di atas kubah masjid itu. Subhanallah... inilah sebuah keajaiban yang menurut sumber dipercayai telah berlaku sekitar 90 tahun yang lalu untuk menjadi renungan dan iktibar untuk semua manusia.

Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang telah cuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW ( kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW ). Namun, ketika sang pelaku mencuba memanjat kubah tersebut untuk mula menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menyambarnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun mati di tempat tersebut. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu mengalihkan mayatnya dari atas Kubah tersebut!
Ia juga mengatakan bahwa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahwa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahwa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!

Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, iaitu di atas kubah dan menutupi mayatnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.


wallahualam..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan